CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 22 June 2011

SELAMAT HARI BAPA


Alhamdullilah,masih ada kesempatan untuk meneruskan menaip entry baru. Beberapa hari lepas aku tak dapat online disebabkan masalah broadband yang aku hadapi. So, dapatlah aku meneruskan rutin harianku seperti biasa.(~_^)Hari ini entryku khas aku tujukan buat bapaku yang tersayang..MAZLAN BIN JUSOH.  Walaupun HARI BAPA dah lama berlalu, aku harapkan dengan warkah yang aku titipkan ini sedikit sebanyak akan menjadi kenangan yang abadi buat bapaku satu hari nanti. LOVE U VERY MUCH MY DAD.

Ayahanda
Bertali arus dugaan tiba
Sehingga menakung sebak air mata
Namun,tak pernah pun setitis air suci itu gugur berderai di pipi
Hebatnya ayahanda menempuh hidup sengsara
Menongkah badai bersendirian
Kadangkala bila ayahanda terluka
Ayahanda balut luka itu tanpa keluh dan kesah
Malah, ayahanda masih mampu melakar senyuman dibibir yang lesu itu
Walaupun ayahanda menyembunyikannya
Walaupun tak siapa tahu hati ayahanda
Tapi, anakanda percaya
Derita yang ayahanda hadapi punya hikmah disebaliknya
Kehebatan  ayahanda tidak perlu kami pertikaikan lagi
Segala kesulitan ayahanda tak pernah dilontarkan pada kami
Kesedihan kami menjadi resah dihati ayahanda
Kegembiraan kami memaparkan segaris senyuman mesra di raut wajah ayahanda
Betapa bangganya kami memiliki bapa sepertimu
Ketahuilah..Engkaulah SATU dalam sejuta
Tidak ada yang akan bisa menggantikannya 

No comments: