CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 31 August 2011

MERDEKA RAYA

Tahun ni kita merdeka sekali dengan raya. Seronok betul. Pagi kita sibuk beraya. Malam pula kita sambut merdeka. Hehe. Memang meriah Syawal kali ni.

Hahhhh..korang semua raya mana tahun ni?? Mesti korang balik kampung kan?? Ain raya Selangor je. 17 September ni baru Ain balik raya Terengganu sekali untuk meraikan konvo. Kalau tak masa esok nak raya tu lah Ain dengan family dah ada dekat Terengganu. Tapi atas sebab nak sekali harung je sebab tu lah 17 tu baru Ain balik.

Tadi baru lepas balik beraya di Kuala Selangor bersama family dan Paksu Ain. Kampung arwah nenek dan atuk Ain. Perghhh !!! memang jem. 3 jam juga lah duduk dalam kereta tu. Kalau ikutkan tempoh perjalanan kami ambil masa dalam 2 jam macam tu tapi biasa lah raya pertama kan kita sibuk nak ziarah saudara-mara, ada juga baru nak pulang ke kampung, ada juga yang nak ziarah kubur yang tersayang. Macam –macamlah kan..Sebab tu jem. Tapi alhamdullilah sepanjang perjalanan pergi dan balik tu tak ada lagi kes kemalangan yang kitorang jumpa. Semuanya drive safely. Bagus 2x.(^_^)

Bila dah sampai rumah, apalagi masing-masing merehatkan diri. Tepat pukul 12 je meletup 1 kampung Ain ni dengan bunyi mercun yang tak berhenti-henti. Ain pelik dengar bunyi mercun tu tak berhenti sebab suasananya macam nak sambut tahun baru. Tiba-tiba barulah Ain teringat yang esok Hari Kebangsaan. Hehe, betul-betul lupa. Almaklumlah sibuk dan penat beraya sampai Merdeka pun boleh terlupa. Waduh!!!teruk betul Ain ni kan. Hehe.

Oklah ‘SELAMAT MENYAMBUT KEMERDEKAAN YANG KE 54’ buat semua rakyat Malaysia. Time Merdeka Raya ni jangan lah main mercun yer sebab Ain dah dengar macam-macam kes yang berkaitan dengan mercun ni.  Sayangilah diri korang tu. Banyak lagi benda lain yang korang boleh buat daripada main mercun yang bahaya tu. Sama-sama kita ingat- mengingat,tegur-menegur dan nasihat-menasihati sesama kita. Ok..Bereh!!!


No comments: