CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 30 August 2011

SELAMAT HARI RAYA!!!



Indahnya takbir yang bergema hari ini. Alhamdullilah, akhirnya kita semua telah berjaya menjalani ibadah puasa selama sebulan. Tapi pada sesiapa yang bulan puasa ni dia ambil kesempatan dan sering mengelak untuk melaksanakannya. Cubalah untuk bertaubat dan berubah. Jangan tetap duduk pada takuk yang sama. Amalan kitalah yang jadi bekalan sewaktu dekat akhirat nanti tau. Jadi jangan ambil remeh perkara yang wajib ni ea!! Lepas tu walaupun dah habis puasa harap kita semua dapat istiqamah dalam melaksanakan ibadah-ibadah Allah seperti yang kita dah buat di bulan Ramadhan ini. Tak nak lah time ramadhan je kita buat benda baik tapi bila sampai bulan lain kita buat jahat pula. Apa pun sama-sama kita beringat. Eh2 sempat pula aku nak buka kuliah dekat sini. Hehe. Maaf ya semua. Ini sekadar peringatan pada yang alpa atau terleka juga peringatan pada diri Ain ni =)

So ,esok dah raya..Teman-teman semua mesti semangat nak raya kan?? Samalah dengan Ain. Sampai rasa  tak boleh nak lelapkan mata. ^_^Memang sibuk lah hari ni sebab nak raya esok. Ain sibuk mengemas rumah, ayah tolong pasang langsir dan kemas halaman rumah, adik lelaki pun sibuk tolong ayah kemas belakang rumah, adik perempuan Ain pula sibuk tukar sarung kusyen & lipat kain. Emak??? Apa lagi tugasnya memasak lah. Hehe . Nak raya ni semua kena tolong menolong barulah ada muafakat. Kan?? =)

Sehari lepas baru je selesai buat kuih raya. Tahun ni kuih raya adalah dalam 5 or 6 jenis.  Ada juga ‘kuih tunjuk’. Hehe .  Sebenarnya seronok tau kalau dapat buat kuih raya sendiri ni sebab boleh dapat banyak. Lagi satu bila dapat buat kuih raya dengan adik beradik tu tersangatlah seronok rasanya. Meriah benar suasana dapur rumah time tu. Memang dah tak sabar nak raya lah tu. (~_^)

KUIH YANG TERAKHIR DIBUAT UNTUK RAYA KALI NI



BISKUT CORNFLAKES COKLAT



KUIH-KUIH YANG ADA =)

Ok lah. Ain stop sini dulu sebab ada lagi kerja yang sedang menanti. Kena tolong mak pula. Sebelum Ain undur diri Ain nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI buat teman-teman semua. Kalau ada kesilapan dan kekhilafan yang berlaku antara Ain dan teman-teman semua. Maafkan Ain ya. Jaga diri korang time raya ni tau. Kalau beraya mana-mana tu pastikan service kereta dulu dan jangan lupa pandu cermat. Kalau buat kerja terburu-buru tu tak guna juga takut hasilnya sia-sia.  

No comments: