CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 31 March 2012

MENDAMBAKAN LELAKI SOLEH

Salam buat semua teman-teman..

Sedar tidak sedar diriku telah meningkat dewasa. Umurku sekarang dah bertambah. Sangat - sangat tak sangka yang sekarang Ain dah berusia 22 tahun. 

Bila dah meniti usia ini, bila lihat ramai sahabat yang telah menamatkan zaman bujang diorang, hatiku dijentik perasaan cemburu. Cemburu melihatkan kebahagiaan diorang. Tapi Ain sebenarnya tak layak untuk cemburu kan?? (^_^) Seharusnya Ain gembira dan sentiasa mendoakan kebahagiaan rumah tangga diorang.

Mungkin sebab hati ni pun dah lama dibiarkan kosong tak berisi. Lama rasanya ia terbiar sunyi. Tak tahulah siapa yang bakal menjadi penyeri pada diri ini. Ain pun tak seberapa, banyak kekurangan. Sangat tak layak untuk mendambakan lelaki soleh. Entahlah. 

Diri ini masih tercari-cari. Dia yang sentiasa mendoakan pada jodoh pertemuan ini. Moga dia yang soleh yang dapat membimbing keturunanku dengan sebaiknya. Menjadi imam yang sentiasa setia pada tanggungjawabnya. 





Ain akan sabar menunggu. Jodoh pertemuan itu di tangan Allah. Jodoh yang Allah tentukan adalah anugerah yang sangat berharga bagi setiap hambanya. Jika inginkan yang lelaki yang soleh, maka berubahlah menjadi wanita yang solehah.

RENUNGAN




~ SEMOGA SAHABAT - SAHABAT SEMUA DAH BERTEMU DENGAN JODOH YANG TERBAIK :) ~

2 comments:

Mama budak2 Faeizrill........ said...

jgn jelous2...22 tuh mude lg......skang nih pikir nak senangkan kdue ibu bape dulu.....jodoh tuh nnt tibe mase pasti akn dtg.....

Mama budak2 Faeizrill........ said...

jgn pk pasal jodoh dulu..jodoh tuh bile tibe masenye pasti akan dtg nnt..skang nih pk nak balas jase ke2 mak n ayah dulu...k.long mude lg..