CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday 16 December 2011

DI JORDAN ( PART 2 )


Salam. Ok semalam dah cerita tentang Mu’rakah Mu’tah dan ‘Al-Mazar’.  Hari ini Ain akan ceritakan serba sedikit pula tentang pengalaman melawat ‘Karak Castle’ iaitu kubu yang berjaya di tawan oleh Salahuddin Al-Ayubi suatu ketika masa dahulu. Kalau nak tahu cerita lebih lanjut mengenai ‘Karak Castle’ ni, korang semua boleh rujuk cerita seorang blogger ni disini.


Seronok kan dapat baca pengalaman blogger tadi?? Ok. Hope korang faham serba sedikit cerita tentang Karak Castle ni. Sekarang ni, jom dengar pula pengalaman dari Ain. Tapi pengalaman Ain ni x seberapa pun. Apapun Ain tetap nak cerita biar korang yang x pergi pun dapat rasa apa yang Ain rasa. Tapi harap rakan-rakan Ain semua janganlah jelous ke, kecil hati ke tau. Hehehe. I.Allah kalau ada rezeki mesti korang pun dapat datang kesini. (~_^)

First datang tempat ni, Ain dah jatuh hati sebab suasana dia menarik !!! Sangat-sangat menarik.Tapi untuk pengetahuan korang, tempat ni tinggi sangat. Siapa yang gayat macam Ain memang kecut perut la datang tempat macam ni. Itu masa perasaan mula-mula la. Lepas dah banyak kali duduk bergambar dengan sahabat-sahabat yang lain semua, secara x sengaja, perasaan gayat tadi tiba-tiba hilang. Hehe. Agaknya sebab semangat bergambar la tu. (^_^)

Tempat ni memang famous juga la dikalangan pelancong. Sebelum nak masuk kena bayar. Kalau x salah la.Tapi Ain x tau berapa dinar sebab ada yang belanja kitorang berlima. Alhamdullilah. Kalau korang semua datang dan lihat sendiri tempat ni,serius Ain cakap, korang akan sangat-sangat terpegun dengan keunikkan binaan yang ada disini. Setiap sudut yang ada tu memang Ain sangat yakin yang korang tidak akan lepaskan peluang untuk mengabdikan kenangan korang dekat sini. Bila tengok binaan yang ada tu, kita sampai x terfikir macam mana diorang boleh bina kubu sebesar kawasan seperti ‘Karak Castle’ ni. Sungguh-sungguh besar dan sangat menakjubkan ketika menyaksikan binaan yang ada ini tersergam indah di bumi anbia ini.

~ Gambar- gambar di Karak Castle ~


















~ MUZIUM YANG TERDAPAT DI KARAK CASTLE ~



~ SEMPAT BERGAMBAR DENGAN ORANG ARAB SINI ^_^ ~


Orait,hari ini sampai disini sahaja. ^_^ Harap korang semua enjoy dengan pengalaman Ain yang ringkas dan x seberapa ni.  I.Allah ada kesempatan kita jumpa lagi dengan cerita yang baru. Daaaa!!! 

No comments: