CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday 11 March 2011

DOA ISTKHARAH CINTA


Salam kawan-kawan

Kali ini ain susulkan bingkisan doa yang istemewa
Buat ain dan kawan-kawan untuk masa hadapan (~_^)heee
Terimalah..

Ya allah,
Jika telah engkau catatkan dia milikku,
Dan tercipta buatku,
Maka satukanlah hatinya dengan hatiku,
Dan titipkanlah kebahagiaan antara kami,
Agar kemesraan itu abadi...


Ya allah,

Ya tuhanku yang maha mengasihi,
Seiringlah kami melayari hidup ini,
Perkukuhkan yang sejahtera dan abadi buat kami,
Moga indahnya perjalanan hidup kami...

Tetapi,ya allah,
Seandainya telah engkau takdirkan dia bukan milikku,
Bawalah dia jauh dari pandanganku,
Luputkanlah dia dari ingatanku,
Dan peliharalah aku dari kekecewaan olehnya...

Ya allah,
Ya tuhanku yang maha mengerti,
Berikanlah aku kekuatan,
Melontar bayangnya jauh ke dada langit,
Hilang bersama senja nan merah,
Agar aku bahagia,
Walaupun tanpa dia di sisiku...

Ya allah,
Ya tuhanku yang maha mencintai,
Gantikanlah yang telah hilang itu,
Tumbuhkanlah yang telah patah itu,
Meskipun tidak sama dirinya dengan yang 'baru'...


Ya allah,

Pasrahkanlah aku dengan takdirmu,
Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan ,
Adalah yang terbaik buat diriku,
Kerana engkau maha mengetahui,
Segala yang terbaik buat hamba mu ini...

SEMOGA DIA TERBAIK UNTUKKU
Ya allah,

Cukuplah engkau sahaja ,
Yang menjadi pemeliharaanku dunia dan akhirat,
Dengarlah rintihan hambamu yang daif ini,
Jangan engkau biarkan aku sendirian di dunia ini,
Mahupun di akhirat nanti...
Usah engkau juruskan aku,
Ke arah kemaksiatan dan kemungkaran...
Maka,kurniakanlah aku,
Seorang pasangan yang beriman ,
Supaya aku dan dia,
Sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup,
Ke jalan yang engkau redhai,
Dan kurniakanlah padaku,
Keturunan yang soleh dan solehah ,
Sebagai penyeri bahtera kami pada masa hadapan...
Amin ya rabbal a'lamin.............


Semoga kita sama-sama memperolehi pasangan hidup yang istemewa,
Yang dapat menemani dan seiring bersama ,ketika kita sukar atau senang...
Insya allah...


MOGA AKU BERTEMU DENGAN DIA =)

No comments: